zaterdag 14 juni 2014

Een blog?

Al wekenlang werk ik mee aan de nieuwe musicalproductie Belle en het Beest van Arte del Sueno. Kostuums maken, wat leuk! Paspop en naaimachine in aanslag, klaar om er in te vliegen!
Maar zet even op een rijtje welke rollen er gekleed moeten worden... Het Beest is een harig monster, Mevrouw Pot is in theepot veranderd, Pendule is een klok, Lumière een kandelaar, Barstje een theekopje, La Commodia verschijnt als kast. De figuranten zijn messen, vorken, lepels, borden, zoutvat, vaas, kurkentrekker, servetten, tapijt...
Begrijp je wat ik bedoel?
De naaimachine bleef dus toch nog even in de kast en de creatieve voelsprieten staan in aanslag!

Niet erg voor de hand liggend allemaal, hoe begin je er aan?

Af en toe vond ik op een blog een tip, een tutorial, een betere oplossing voor het probleem waar ik mee zat. En af en toe zette ik die oplossing naar mijn hand, om zo nog vlotter te kunnen werken.
Zou het dan niet heel boeiend zijn om de zoektocht naar het perfecte kostuum met de wereld te delen? Wie weet loopt er ergens nog iemand die denkt: 'hé, vandaag zou ik wel eens een levensgrote theepot willen maken!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten