vrijdag 9 februari 2018

Een draak en een poezenmoeder. Carnaval!

Het is weer zo ver, de allerleukste dag van het jaar!
Ik ben het prototype 'chaotische moeder', en ik durf al eens iets vergeten. Maar voor carnaval ben ik doorgaans al enkele weken op voorhand in de weer. Ik laat me dan ook met plezier helemaal gaan. ☺️
Rube besliste snel dit jaar. Hij zou een draak worden, om een hele dag gepermitteerd te kunnen grommen.
Bij Norah was het moeilijker. Oorspronkelijk wilde zij een ballerina zijn, maar gezien het winterweer vond ik die keuze niet zo voor de hand liggend. (Awoe voor het feit dat carnaval in de winter valt. Wij willen zomerkostuums!). 
En toen redeneerde ze slim. Ze wilde zo graag haar knuffelpoes Daisy eens meenemen naar school, maar op school houden ze er niet van dat er speelgoed van thuis meegebracht wordt.
"Als ik me nu eens zou verkleden in de mama van Daisy", dacht Norah, "dan kan ik Daisy meedoen als mijn kitten!"

Dus Norah ging als Poezenmoeder. Niet meer dan een listige smoes om haar knuffel mee te nemen naar school.

Ondertussen ligt ze met koorts in bed, na een week lang haar grenzen aftasten. Carnaval haalde ze nog net, tot haar groot geluk. (En het mijne. Ze was al eens ziek op carnaval, en dat vond ik toch wel jammer voor het kostuum dat ik maakte 😏) Maar de vakantie zal ze vermoedelijk in bed doorbrengen... Is dat griepseizoen nog niet voorbij?


De basis van de drakenkop en -vleugels maakte ik uit een kapot verzorgingskussen. De ogen zijn balletjes uit de kauwgomballenautomaat, met een fietslichtje in.


In de ogen zitten fietslichtjes. Want draken hebben lichtgevende ogen, toch?






















Een klein drakenjong op school, is dat niet superschattig?


Stof kocht ik bij Yesfabrics.nl, de vleugels en de kop maakte ik uit een oud verzorgingskussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten