zondag 29 mei 2016

Een fotoverhaal - foto 2

Elke maand maak ik een foto van onze kinderen. Op dezelfde plaats, in dezelfde sfeer. En elke maand vertel ik hen een piepklein beetje over zichzelf.
Opdat we de kleine momenten in hun opgroeien niet zouden vergeten.


Norah - 4 jaar 8 maanden

'Mama,' zeg je terwijl je je kleine broertje bewonderend aait, 'weet je wat ik zo mooi vind aan Bores?'
Je wacht niet op een antwoord.
'Als hij geslapen heeft, wordt zijn velleke zo zacht. Dan ziet hij er uit om te aaien!'

Het opmerken van die kleine dingen, en ze nog kunnen verwoorden ook, dat ben jij.

Net zoals je vindt dat meisjes over het algemeen mooier zijn dan jongens.
'Maar Obe niet,' voeg je er aan toe, 'want Obe heeft zo'n mooie lach! Als hij lacht wordt zijn hele gezicht blij. En dan word ik ook blij in mijn buik.'

Rube - 2 jaar 8 maanden

Stoer, maar stiekem zo lief.

'Je bent toch al een beetje een grote jongen, Rube?' vraagt papa, na één of andere straffe stoot.
Je kijkt verontwaardigd.
'Nee!' roep je, 'ik is niet grote jongen! Ik is gewoon moetjes!' Waarop je dit met een duidelijke geeuw illustreert, je je blonde krulletje even uit de ogen wrijft, en je je in de zetel nestelt met een flesje melk.
De diepe zucht die we de hele dag door al maken na de zoveelste natte broek of de zoveelste krabbel of buil van jouw hand, is nu een zucht van vertedering.
Zo ben jij, in staat ons blij te maken met een teddybeer, nadat je er eerst alle vulling uit haalde.

Bores - 8 maanden

Ik vraag me af of er ergens ter wereld een zaligere baby bestaat dan jij.
Je bent zo dapper, en ook al is jouw zelfvertrouwen net iets groter dan jouw evenwicht, toch slaag je er in ons dagelijks te verbazen met de snelle vooruitgang die je maakt.
Je wandelt flink achter een karretje en durft op zelfzekere momenten zelfs al eens de handen lossen.
Ook de nachten gaan prima. De nachtelijke hysterie die zus (gelukkig niet vaak meer) en broer (nog steeds een tikkeltje té vaak) beoefenen, daar doe jij niet aan mee. Rustig als je bent, kom je ongeveer 2 keer per nacht 'bijtanken', om even rustig weer verder te slapen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het temperament van zus en broer ook bij jou zal zitten. Wat de nieuwsgierigheid naar jouw persoontje-to-be nog groter maakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten