zondag 28 februari 2016

Boerderijdieren voor roze meisjes

'Mama', zegt Norah, 'deze week mogen wij een knuffel meebrengen naar school!'
Ze is enthousiast. Haar collectie knuffeldieren is niet alleen heel ruim, ze is er ook erg trots op. Dus de gelegenheid even te gaan opscheppen met die pluchen dingen, laat ze niet onbenut.

'Ik ga Hello Kitty meenemen', zegt ze, 'dat is mijn lievelings.'
'En dan kunnen Obe en Kas eens zien hoe ze er uit ziet, want jongens weten dat niet.'

'Norah', zeg ik, 'er staat in jouw map dat je een knuffel van een BOERDERIJdier moet meebrengen. Dus misschien laten we Hello Kitty gewoon thuis en nemen we die mooie hond of dat dikke konijn mee?'

Norah zucht.
'Mama...' Ze rolt met haar ogen. 'Hello Kitty IS een boerderijdier. Dat is een poes hoor!'

En weer heeft ze gelijk. Waarom moet ik dan zo geweldig lachen bij het idee van een nest kleine Hello Kitty's die door de stal stoeien?



O ja! U vroeg zich ongetwijfeld al af waarom er midden in dit blad een N staat.
Norah vindt het niet kunnen dat 'Hello Kitty' twee (!) keer de T van Tuur bevat, en geen enkele keer de N van Norah.
Met een 'Phoe, ik schrijf toch een N hoor', komt haar eigen letter er dus consequent òòk bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten