donderdag 4 februari 2016

Roze meisjes

Het is zover: carnaval op school! Vorig jaar had ik me geweldig uitgeleefd en was het resultaat een Bijen-Ballerina (of hoe je het aan de dochter verkocht krijgt). Norah was blij, haar trots was enorm! Net zo groot was de ontgoocheling toen ze ziek werd die week en dus carnaval moest missen.
Norah showt haar carnavalskostuum een bijen-ballerina. Een bij of een ballerina, hoe je het zelf wil noemen.
Nadat ik de kleine traantjes had getroost, zag ik er ergens ook wel het voordeel van in. Volgend jaar kon ze immers weer geweldig trots deelnemen aan carnaval en hoefde ik daar helemaal niets voor te doen!
(Ok, dat was eventjes pure gemakzucht)

Maar wat ik niet kon voorspellen: dat Norah op 1 jaar tijd zou uitgroeien tot een roze jongedame. Het bijenpakje past niet langer bij haar kleurenpalet en de trots die ze uitstraalt is recht evenredig met de hoeveelheid roze in haar outfit.
Met dit kostuum kon ik ze dus niet langer plezieren.

Het zoeken naar een alternatief was dan weer niet zo geweldig moeilijk. Tijdens een uitstapje naar de Zoo enkele maanden geleden, is Norah tot over haar oren verliefd geworden op de flamingo's. Dat er dieren bestaan die ZÒ ROZE zijn, daar werd ze compleet door overvallen. Sindsdien is de flamingo gebombardeerd tot lievelingsdier pur sang. (En daar ben ik blij om. Ik vind het niet alleen zelf een heel erg mooi dier, het is bovendien enorm gemakkelijk geworden om Norah blij te maken. De lading flamingo-stoffen om zomerkleedjes te maken staat al klaar!)

Nu alleen nog zorgen dat ze zélf met het voorstel komt, zodat ik niet de boeman ben omdat ze weer met zo'n zelfgemaakt ding naar school moet.

'Mama, volgende week mogen wij verkleedkleren dragen op school'
'Ah, leuk! Welk kostuum zou je willen dragen?'
'Een roze prinses!'
'Ja, dat is wel mooi... Is er ook nog iets anders dat je zou willen zijn?'
'Oh ja, een roze Hello Kitty!!'
...

'Norah'tje, Tuur (zoon van zus Yanne) gaat als zijn lievelingsdier (een nijlpaard), leuk hé!' *ik trek mijn meest enthousiaste gezicht*
'Oh, mama, dan kan ik ook gaan als mijn lievelingsdier. Een FLAMINGO!!!'

Mission accomplished!


De wensen werden onmiddellijk omgezet in roze veren, en ik vond de trots in haar snoet terug. Hoera!

Al moet je als mama af en toe een kanttekening kunnen verdragen. Toen huisvriendin Hannah opperde dat ze wellicht wel het mooiste kindje van de hele school zou zijn, antwoordde ze nuchter: 'nee, want mijn vriendin gaat als K3'.
Daar heeft ze een punt: het is niet wat je draagt dat de schoonheid bepaalt, het is wat de omgeving als mooi ervaart.
Het vriendinnetje zal ongetwijfeld een prachtige K3 zijn, al was het maar door de bewonderende blikken van de andere roze meisjes.

Norah draagt met trots haar Flamingo kostuum voor carnaval.
Norah draagt met trots haar Flamingo kostuum voor carnaval.


Norah draagt met trots haar Flamingo kostuum voor carnaval.
Norah draagt met trots haar Flamingo kostuum voor carnaval.




7 opmerkingen:

  1. Echt zo verliefd op dat kostuumke! Mag ze zo naar de première van Legally Blonde komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vraag me soms af wat jij nu eigenlijk het beste kan: ontwerpen, handtassen maken, tekenen, schilderen, creaties maken van de zotste dingen zoals olifanten of wandelende theepotten ;), schrijven, naaien... Toch denk ik: "mama zijn" van 3 prachtige kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier is maar 1 woord bij die past : prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit zo'n mooie flamingo gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat haar vriendinnetje wellicht straalde als een K3'tje geloof ik graag maar wat vind ik Norah fantastisch in haar roze flamingo outfit! 'Chapeau' aan haar creatieve mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoveel bewondering voor jullie creativiteit !!!
    Zaaaaalig gewoon !!!

    BeantwoordenVerwijderen