woensdag 2 maart 2016

Ochtendlijke lingerievoorkeuren

'Neeeeeeeeeeee!!' schreeuwt Norah. Met de handen voor het gezicht laat ze zich dramatisch neervallen.

Het is nog vroeg. Ik ben nog maar net wakker en sta me aan te kleden in de badkamer.

'Wat is er?' vraag ik.
Norah huilt. Tiert. Schokt.
'Jij MAG geen blauwe bh aandoen! Dat is niet EERLIJK!' roept ze.

Ik schenk niet te veel aandacht aan haar anti-blauwe gedachten.
In onze badkamer staan we open voor veel meningen, maar ik heb geen zin in een ochtendlijke discussie.
Met een hoofd dat hoopt dat ik terug in bed ga kruipen, plof ik op toilet.
Ik schuif de deur toe, zodat de vloed aan blauwe verwijten me niet kan raken.

Het is stil, als ik de deur weer openmaak.
Norah kijkt me zelfzeker aan.

'Weet je welke bh ik ga kopen, als ik groot ben?
ROZE! Met allemaal hartjes.
En strikjes en bolletjes en glitters!

...

EN ONDERTUSSEN KOOP IK OOK EEN SUPERGROTE ZAK SNOEP!!!!!!'

De grijns staat niet echt sympathiek op haar gezicht, maar ik ben tevreden met de oplossing.
Het zakgeld zal nog niet voor direct zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten