donderdag 21 april 2016

Een fiets voor gezellige bijtjes - DIY


Ik was zo'n jaar of zeven. Op het blad papier verder op mijn bureau stond een ontwerp van een fiets met 5 plaatsen. Een tandem, maar dan een tikkeltje langer.
Geconcentreerd werkte ik aan het schaalmodel in ijzerdraad.
Het dingetje is nooit helemaal af geraakt, maar mama vond het prachtig. (Tot op heden staat het in de slaapkamer tentoongesteld.)

In mijn fantasie gingen we op vakantie met een volledig gepimpte gocart. Voor iedereen een plaatsje, dicht bij elkaar. Als bijtjes in een raat.
Ik heb altijd al een heel sterk gezelligheidsgevoel gehad bij zo'n dingen. 
Waar je in de heerlijke aanwezigheid van anderen stilletjes jezelf kan zijn.
Het is niet voor niets dat ik zo dol ben op ons bed. Mijn kinderlijke fantasieën zijn nooit helemaal weggegaan, en nu ik op eigen benen sta ben ik vrij me daar helemaal in te laten gaan. :-)

Dus: een fiets om gezellig met z'n allen te cruisen, dat zag ik wel zitten!
En aangezien ik zin had in nog een DIY-foefel-knutsel-blogje, ging ik op zoek naar een ietwat afgeleefd tweedehands exemplaar.
(Bovendien: elk pretpark heeft zijn eigen treintje. Feryndorp doet daar graag aan mee! ;-) )



Eigenlijk heb ik helemaal niet veel veranderd. De fiets werd in het zwart gespoten en de oude accessoires werden vervangen door nieuwe. Op de bak kleefde ik driehoekjes in mdf en de handvaten werden overtrokken met leder.
Het plan is om lederen zeteltjes te maken voor ons luxewagentje, maar dat is er nog niet van gekomen. En voor het regenweer moet er ook nog een huif komen! We weten dus nog wel wat gedaan de komende periode.
Het originele exemplaar


In de bak maakten we bankjes, ideaal voor 4 kindjes. Hier moeten nog lederen zeteltjes komen.
Ik voorzie de fiets van lederen handvaten
Zus Yanne test de fiets. Ze brengt de 3 oudste kindjes naar de klas. Anna gaat mee, gewoon omdat het kan. :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten